İlkokul öğrencilerinde günlük tutma alışkanlığını kazandırmak, bu sayede öğrencilerin kendilerini yazılı olarak ifade etme becerilerini geliştirmek, duygusal farkındalık kazanmalarını sağlamak ve düşüncelerini düzenli bir biçimde kaydetme alışkanlığını desteklemektir. Bu proje, öğrencilerin kendilerini tanımalarına, günlük olayları analiz etmelerine ve duygusal gelişimlerine katkı sağlamayı hedefler.
Yazılı İfade Becerisini Geliştirmek
Duygusal Farkındalığı Artırmak
Düşünceleri Düzenli Olarak Kaydetme Alışkanlığı Kazandırmak
Kendini Tanıma ve Özgüven Gelişimi Sağlamak:
Tanıtım
Proje kapsamında öğrenciler özel birer günlük edinir. Öğrencilere günlüğün amacı, nasıl yazılması gerektiği ve yazarken dikkat edilmesi gerekenler açıklanır. Günlüğün kendilerini ifade edebilecekleri özel bir alan olduğu ve her gün birkaç dakika ayırarak yazmaları gerektiği anlatılır.
Günlük Yazma Alıştırmaları
İlk haftalarda öğrencilerin günlüklere daha kolay alışabilmesi için öğretmen rehberliğinde basit günlük yazma alıştırmaları yapılır. Örneğin, "Bugün en çok mutlu olduğun an neydi?", "En sevdiğin etkinlik neydi?", "Bugün neler öğrendin?" gibi sorularla rehberlik edilir.
Duygu ve Durum Günlüğü Etkinlikleri
Öğrencilerin duygusal farkındalığını artırmak için haftanın belirli günlerinde duygularını ifade etmeleri istenir. Bu süreçte çocuklara belirli duyguları tanımaları ve yaşadıkları olaylara bağlı olarak nasıl hissettiklerini yazmaları önerilir. Duygularını renklerle ifade etmeleri veya semboller kullanmaları da teşvik edilebilir.
Paylaşım Oturumları
Proje ilerledikçe öğrenciler haftanın belirli günlerinde gönüllü olarak günlüklerinden bazı kısımları paylaşabilirler. Bu oturumlar, öğrencilerin birbirini daha iyi anlamasına, empati kurmasına ve topluluk içinde kendini ifade edebilme cesaretini kazanmasına yardımcı olur.
Ara Dönem ve Sonuç Değerlendirmeleri
Proje süresince öğretmenler öğrencilere rehberlik eder ve yazılarının gelişimini gözlemleyerek destek verir. Proje sonunda öğrenciler, günlük tutma alışkanlığının kendilerine nasıl katkılar sağladığını düşünmeleri ve bu konuda kısa bir değerlendirme yazısı yazmaları için teşvik edilir.